tisdag 4 oktober 2011

Det bästa jag skrivit (?)

Bland alla finesser hos mitt bloggverktyg finns en statistikfunktion.
Även för en blogg med ett så litet antal läsare som min så är den intressant (för mig). Kanske inte så upplyftande att se hur många (eller få...) som besöker bloggen, men väldigt intressant - och överraskande - var att se vilket inlägg som var mest läst.

Överlägset flest nedladdningar (just nu 1356, nästan 1000 fler än tvåan) har ett inlägg från 22 april 2010, Tänker det i oss?, där jag skriver om en essä av Lars Gustafsson om språket som en maskin, publicerad i dennes "Utopier och andra essäer om 'dikt' och 'liv'" från 1969.

Så kanske är detta det bästa och mest intressanta jag skrivit. Men jag misstänker att det är sökordskombinationen "Lars Gustafsson" och "Språk" som är den verkliga orsaken...

7 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Ett tips som kan dra besökare i åratal: skriv något om Tranströmmer. Jag gjorde det i min för närvarande vilande litteraturblogg för en massa år sedan, men jag lovar att TT fortfarande är en publikmagnet!

Lennart Erling sa...

Aldrig att jag skulle förfalla till något sådant... :-) Färre, men bättre...

Bernur sa...

Hos mig har ett inlägg om Lars Gustafsson också hamnat på åtminstone topp 10 (jag har ju också blogspot, så jag var tvungen att kolla). Det som hamnade högst var två inlägg som gjorde mig beklämd.

Lennart Erling sa...

Just idag hamnar, föga förvånande, detta inlägg högst:
http://langsambloggen.blogspot.com/2009/03/svenska-hus-ensligt-belagna.html

Björn Nilsson sa...

Ha, ha
va' va' de' ja' sa?

Fast jag nu ser att jag stavade mannens namn fel, det skall ju vara Tranströmer! Jag ber om ursäkt för det Tranis!

Johannes sa...

Hmmm... det är väl Gustafsson som sitter och googlar sig själv hela dagarna, och inte kan få nog.

Lennart Erling sa...

Johannes: Ja, vem vet? Men han är dålig på att kommentera...