onsdag 6 januari 2010

Snö, eld

Efter snöfallet kom en oväntad blå himmel och sol. Minus åtta grader. Jag passar på att köra in lite ved. Det tar en stund, men snart blir jag varm av arbetet.
Annars håller jag mig inne och försöker, mot bättre vetande, bekämpa förkylningen med olika hälsokostpreparat. Läsandet går på sparlåga. Jag försöker acceptera villkoren. Gå in i och befinna mig i stillhet och tystnad.

På vägen bort mot gamla bron och betesmarken har vinden format vackra drivor. Inte så mycket snö här som hos Bodil och Londi.


Som kontrast en bild av vad som håller oss varma: elden i pannan. Jag har nog skrivit om det förr, att det tilltalar mig att fortfarande handgripligt nödgas se till att grundläggande behov uppfylls.

1 kommentar:

Björn Nilsson sa...

Mysig stämning på nedre bilden. Visste man inte vad det var skulle man kunna ta den för en ganska meditativ, abstrakt komposition. Men när man vet vad det är ser det meditativt ut i alla fall!