torsdag 1 juli 2010

Idealismens irrvägar.2

Jag kan inte låta bli att bryta tystnaden här för att länka till Bengt O. Karlssons text på Flarnfri schalottenlök om Eva F: Dahlgrens bok "Fallet Sigrid Gillner", som jag tidigare, mycket kort, skrev om här.


Bengt O:s bakgrund i (som jag tror) klassisk svensk socialdemokrati gör honom till en mycket kunnig och insiktsfull läsare av denna bok.

Med utgångspunkt från Sigrid Gillners öde reser Bengt O. ett antal frågor som är ytterst intressanta och aktuella även - och kanske mer än vi anar - för vår tid.

5 kommentarer:

Laura sa...

Har inte Gunnar också rekommenderat det här inlägget (Bengts alltså) på sin blogg nyligen?

Lennart Erling sa...

Jo, han hann t o m före mig... Men Bengt O:s text förtjänar det...

Laura sa...

Kan jag länka till dig från min blogg?

Laura sa...

Förresten - har redan gjort det - tror nog inte att du har något emot det - i så fall säg bara till.

Lennart Erling sa...

Nej, det är bara trevligt att bli länkad till!