onsdag 14 oktober 2009

Kort notis

Nu har jag en ny dator, en vassare än den förra. Ingen reklam här, men det är en Mac. Den lätta panik som drabbade mig när hårddisken kraschade försvann snart. Jag hade säkerhetskopierat. Något som också försvann ganska snart sedan jag fått den nya datorn var dess aura, den där utstrålningen som en nyinköpt vara har, som skapar en känsla av tillfredsställt behov. Jag behövde en dator, jag köpte den jag ville ha, den som uppfyllde mina krav. Det är en fin maskin, visst. Jag hoppas den håller länge.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Jag köpten en ny bärbar för ett tag sen. Det roliga med den är att den också är så där perfekt, precis vad jag behöver. LG heter den. Jag "betalade inget" utan den igår i mitt bredbandsabbonemang. Sen köpte jag en ny mobiltelefon lite senare på samma sätt. Den ingår i abbonemanget. 3G, bredband, stationär dator, bärbar dator, framtiden är här redan, eller hur?

Lennart Erling sa...

Ja, framtiden flåsar en i nacken och pressar på och jag upprepar mitt mantra: tekniken är inte farlig, det finns förnuftig och oförnuftig användning, bara...
Ha det gôtt!