torsdag 18 mars 2010

Le Monde diplomatique

Häromdan kom mitt första nummer av Le Monde diplomatiques engelska utgåva i brevlådan. Sexton tättryckta sidor med rejäla artiklar och få illustrationer, i ett behändigt format. Kvalificerade skribenter och ett förnuftigt vänsterperspektiv.
Jag har länge läst de fria artiklarna på nätet. Och nu kommer det svåra: ska jag förmå mig att avsluta prenumerationen på den i alla bemärkelser allt tunnare Dagens Nyheter? Eller är jag fast i morgontidningsberoendet, oavsett hur tunn vällingen är? Kan man använda nätet selektivt för nyheter och slippa alla dessa mode-, mat- och nöjesbilagor?

2 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Efter att ha varit utan morgontidning i drygt ett år är min syn på saken att det går bra. Speciellt som det ju blivit allt mindre läsning i DN. Nu kickar de väl ut en del av de få bra kvarvarande skribenterna också, så vad finns kvar?

Lennart Erling sa...

Jag får se om jag kan följa ditt exempel. Det är nog närmast frågan om något slags social drogproblematik här...