fredag 5 mars 2010

If winter comes, can spring be far behind?

På vägen från Halmstad igår eftermiddag låg snötäcket på fälten som glänsande keramik i det låga solljuset. Jag lyssnade på Rigmor Gustafsson som i en underbar ballad försökte övertyga mig om att jag måste tro på våren och kärleken, "You must believe in spring... and love".
Hon hade också knyckt några rader från Shelley (?): "If winter comes, can spring be far behind?"

Jo, visst.
Men innan min intellektuella medeltemperatur når ett dygnsgenomsnitt över 0 grader kommer det inte att hända mycket i denna blogg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

God snö och skön sol, Lennart!
Jag blir tacksam om du vill skicka Nina Björk-artikeln
till
allra vänligaste Lena

lena.kjersen.edman(at) bredband.net

Björn Nilsson sa...

Var vid gott mod, snart kommer det att vara så fullt av lärksång på Getterön att man blir nästan döv av'et. I alla fall var det så när jag var där i slutet av åttiotalet, och det kan väl inte ha förändrat sig så mycket sedan dess? Det kanske också bör varnas för låg- och busflytande tofsvipor (Vanellus vanellus)!