fredag 13 februari 2009

Samtidens förfall, enligt Stig Larsson

Som sagt, läsandet går på sparlåga. Men i dagens DN ser jag Stig Larsson citeras:

" "Jag har aldrig läst ett sms i hela mitt liv. Jag har vissa principer."
Poeten Stig Larsson står upp mot samtidens förfall i SVT:s "Babel"."
Jaha.

Hmm. Jag provar:

"Jag har aldrig lyssnat på radio i hela mitt liv. Jag har vissa principer."

"Jag har aldrig använt Internet i hela mitt liv. Jag har vissa principer."

"Jag har aldrig åkt tåg i hela mitt liv. Jag har vissa principer."

"Jag har aldrig bott i hus i hela mitt liv. Jag har vissa principer."

Ja, sannerligen: tiden förfaller i accelererande tempo.

6 kommentarer:

Anonym sa...

tihi
på fredag kväll

Lennart Erling sa...

Tack!
En av mina principer är att se försöka se den komik som oftast finns i det mest pretentiösa..

Lennart Erling sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Vore man lite mer principfast skulle din blogg besökas regelbundet av mig.
Tyvärr visar det sig att det är nästintill principiellt som långsamheten slår till i min vardag. Tack vare principer motarbetar jag den.

Lennart Erling sa...

Jag har principiellt full förståelse för att principers upprätthållande ofta kolliderar med den princip som styr de flestas tillvaro: ofullkomlighet... Därmed inte sagt att besök på denna blogg principiellt kan sorteras in under rubriken fullkomlighet!

Anonym sa...

Helt principlöst erkänner jag min ofullkomlighet varmed jag i princip lovar att återkomma oftare.
:-)