onsdag 24 november 2010

Jag har skärpt mig... Nu med P.S.

Jag har fått ännu en Cherry on Top Award, denna gång av Bernur. För några dagar sedan tackade jag och bugade för en från Titti, men slingrade mig undan de svåra valen. Nu ska jag skärpa mig.

Jag skickar priset vidare till fem bloggar jag tycker förtjänar det:

Så olika och så läsvärda.

Mina tre favoritförfattare och favoritböcker blir:

Gunnar Ekelöf: "Om hösten"
Lars Gustafsson: "Sigismund"
W. G. Sebald: "Austerlitz"

PS: Oj, jag glömde reglerna! Här kommer de:

Det här är reglerna:
1 Tacka den du har mottagit priset av.
2 Kopiera prismärket till din blogg.
3 Berätta vilka tre författare du räknar bland dina favoriter, och nämn en favoritbok per författare.
4 Skicka priset vidare till fem mottagare som du tycker förtjänar det.

3 kommentarer:

Einar J sa...

Tack!
Känner mig mycket hedrad av att uppmärksammas med denna utmärkelse som jag inte tidigare kände till!

Bodil Z sa...

Jag skickar ett tackbrev hit också: Stort tack, Lennart! Nästa gång bjuder jag på tårtrulle hos mig, fast jag vet inte när det blir - är lite långsam ibland...

Hoppas allt är väl i Hallandsvintern.

Lennart Erling sa...

Hej Bodil!
Allt är väl. Det är ovanligt mycket vinter för att vara Halland: tre minus, snålblåst och lite snö. Och så spås det vargavinter, ser jag. Det blir till att härda ut.
Jag ser fram emot tårtrullen...